3 tips bij het inrichten van een kantoorpand

Heeft u een kantoorinrichting op maat nodig? Komt de ruimte werkplekken te kort of voldoet de huidige kantoorinrichting niet aan de behoeften van de werknemers? Met onze tips en inspiratie is de renovatie van uw kantoor eenvoudig gedaan!


Op deze manier is uw vernieuwing van de kantoorinrichting het makkelijkst

De verbouwing van het huidige kantoor of het opzetten van een nieuwe inrichting wordt niet binnen één dag gedaan. Om het kantoorontwerp te vernieuwen, is een renovatieplan nodig om het ‘conversieproces’ eenvoudig te maken. Hoe ga je om met de renovatie van kantoorapparatuur en op welke zaken moet je op letten? We geven u 5 tips bij het herinrichten van uw kantoorruimte.

#1 Waarom de huidige kantoorinrichting vernieuwen

Is uw organisatie op zoek naar meer kantoorruimte? Is er een tekort aan werkplekken of kunnen werknemers niet ongehinderd (door geluidsoverlast of door medewerkers) telefoneren? Dit zijn redenen om naar een groter kantoorgebouw te verhuizen of om het probleem met de huidige inrichting aan te pakken. Wanneer u de nieuwe of huidige ruimte wilt hermodelleren, is het van het grootste belang om een duidelijk beeld te hebben van wat er moet worden gedaan en hoe u dat kunt realiseren. Dit zijn de belangrijkste punten die centraal staan bij de renovatie van het kantoor. Begin met het opstellen of een opknap plan: zoek inspiratie op, inclusief het schrijven van welke materialen en elementen u daarvoor zou kunnen gebruiken..

#2 Wat is er precies nodig voor het inrichten van uw kantoorpand

Welke materialen en elementen nodig zijn, hangt af van de renovatie. Voor een verandering in kantoorontwerp moeten nieuwe kantoormeubelen worden gekocht, zoals flexwerkplekken, bureaustoelen en planten. Als het gaat om een ingrijpende renovatie, moet rekening worden gehouden met nieuwe muren,  vloeren, plafonds, isolatie en raambekleding. De kantoorruimtes die zijn voorzien van grote ramen zorgen voor veel lichtinval. Dit verbetert de productiviteit van werknemers. Wanneer er daarnaast ook gebruik gemaakt wordt van glazen wanden zal de de rest van de kantoorruimten voorzien zijn van veel licht. Dit zorgt voor een open kantoorinrichting.

#3 Het kantoor (laten) inrichten

Verantwoordelijkheid is een belangrijke kwestie bij kleine en grote renovaties. Wie is waarvoor verantwoordelijk? Zolang dat niet duidelijk is, kunt u beter niet beginnen aan de klus. Een renovatie kan veel tijd kosten en het werk van de medewerkers belemmeren. Besteed u werkzaamheden uit aan externe bedrijven tijdens het projectinrichting process? Maak duidelijk in een schema wie wanneer bepaalde werkzaamheden uitvoert. Dit voorkomt veel onduidelijkheden en chaos.